
Kontener do AdBlue to specjalnego przeznaczenia zbiornik z zamkniętym obiegiem przepływu. Ma zastosowanie szczególnie w samochodach napędzanych paliwem Diesel do oczyszczania spalin. Z tematem szeroko powiązane są takie pojęcia, jak: sprzęt do AdBlue, sprzęt DEF do odprowadzania spalin oraz technologia SCR. Co oznaczają te pojęcia?
Patent AdBlue
Poruszając temat zbiorników do płynów katalitycznych należy zacząć od tego, czym tak naprawdę jest technologia AdBlue. Jest to obiegowa, handlowa nazwa produktu DEF (ang. Diesel Exhaust Fluid, co oznacza płyn to układu wydechowego silnika wysokoprężnego). Stosowany jest w branży motoryzacyjnej jako reduktor neutralizujący szkodliwe dla środowiska tlenki azotu, którą umożliwia technologia SCR (ang. Selective Catalytic Reduction, czyli selektywna redukcja katalityczna). W omawianym rozwiązaniu wspomniany płyn, tzw. mocznik techniczny TGU, jest wtryskiwany pod wysokim ciśnieniem na strumień spalin w katalizatorze. W bezpośrednim kontakcie spalin oraz płynu następuje redukcja szkodliwych tlenków azotu.
Producenci kontenerów na AdBlue
Jak wiadomo, Unia Europejska reguluje normy EURO w kwestii emisji szkodliwych substancji, takich jak: tlenki azotu (NOx, cząsteczki stałe (PM), związki węglowodorów (HC) oraz tlenki węgla (CO). Dotyczy to większości pojazdów sprzedawanych na teranie UE. Rynek sprzętu DEF do odprowadzania spalin jest bardzo zróżnicowany. W Polsce ważnym graczem dziedzinie dostarczania zbiorników do AdBlue jest firma Storage Partners, która spełnia rygorystyczne wymagania dotyczące oczyszczania spalin.
You must be logged in to post a comment.