AdBlue i technologia SCR

AdBlue i technologia SCR

AdBlue – takiej nazwy używa się w krajach Europy dla wodnego roztworu mocznika. Technologia SCR, w której płyn ten ma zastosowanie została opracowana na początku XXI wieku. W 2006 roku zaczęli stosować ją producenci samochodów ciężarowych z silnikiem Diesla, a kilka lat później także producenci samochodów osobowych.

Technologia SCR została opracowana w celu zmniejszenia tlenków azotu w spalinach, które emitują silniki wysokoprężne. AdBlue składa się w ponad 60 procentach z wody, tylko trochę ponad 30 procent to mocznik. Znajdujące się w samochodach zbiorniki do AdBlue nie mogą być napełniane na zapas, kierowcy nie powinni też wozić w bagażniku zapasu płynu. Płyn musi być bowiem przechowywany w odpowiednich warunkach. Nie może dojść do jego zanieczyszczenia, a do tego jest on bardzo korozyjny. Kontener do AdBlue i cały sprzęt do AdBlue wykonany jest ze stali kwasoodpornej lub polietylenu.

Zagłosuj
[Wszystkie: 0 Ocena ogólna: 0]
This entry was posted in Motoryzacja and tagged , . Bookmark the permalink.