
Obowiązek stosowania wodnego roztworu mocznika (handlowa nazwa tego roztworu to AdBlue) został wprowadzony w 2006 roku. Technologia SCR pojawiła się najpierw w samochodach ciężarowych produkowanych od 2006 roku, a później także w samochodach osobowych z silnikiem Diesla. Celem opracowania technologi SCR było zmniejszenie ilości tlenków azotu trafiających wraz ze spalinami do atmosfery.
Z uwagi na to, że AdBlue jest substancją wysoce korozyjną, może być przewożony i przechowywany tylko w zbiornikach, które są odporne na korozję. Również sprzęt do AdBlue musi być wykonywany z takich materiałów. Zbiorniki do AdBlue wykonuje się najczęściej z polietylenu. Zbiorniki te muszą mieć też konstrukcję, która uchroni przechowywany w nich roztwór przed zanieczyszczeniem. Dolanie zanieczyszczonego AdBlue do znajdującego się w samochodzie specjalnego zbiornika może zakończyć się uszkodzeniem systemu SCR.
Firma Storage Partners jest czołowym producentem dystrybutorów do AdBlue dla stacji paliw i firm transportowych – https://storage-partners.com/en/what-is-adblue-2
You must be logged in to post a comment.